maandag 15 september 2008

Wie zijn wij?

Wie zijn wij?

8 stellingen... 4 waarheden!

Wie is Inte?
Stelling; welke uitspraak is juist en welke is onjuist?

1. Ik ben opgegroeid met Hollandse pot en eet pas sinds ongeveer vijf jaar Turkse pizza’s.
2. Ik heb niks met Hollandse pot en ben opgegroeid met Turkse pizza’s.

Stelling 2 is waar! Hoewel ik half Nederlands en half Engels ben, woon ik al mijn hele leven in Amsterdam. Ik ben opgegroeid met de multiculturaliteit van Amsterdam en dus ook het eten uit verschillende culturen! En het enige wat mijn moeder niet kookt is... Hollandse pot!

Wie is Jimat?
Stelling:
1. Mijn vader is moslim.
2. Ik eet héél veel rijst.

Stelling 2 is waar! Mijn vader komt uit Indonesië, dus ik wel opgegroeid met veel rijst, sambal, en andere heerlijkheden!
Mijn vader had natuurlijk wel moslim kunnen zijn, aangezien hij in een land is geboren waar erg veel moslims wonen, maar dit is dus niet zo. Mijn vader heeft zijn eigen geloof gecreëerd :-).
Ik woon inmiddels wel tussen de hoofddoekjes, sinds twee jaar woon ik in Amsterdam-West.


Wie is Malou?
Stelling:
1. Ik heb nog nooit shoarma gegeten
2. Ik hoef niet zo nodig naar het buitenland, Nederland is ook mooi.

Stelling 1 is waar. Ik eet al een aantal jaar geen vlees, dus ook geen shoarma. En vroeger heb ik het ook nooit gegeten. Wat betreft stelling 2... Nederland is mooi, maar er is zoveel meer... Tuurlijk wil ik naar het buitenland! ha!


Wie is Dieuwertje?
Stelling:
1. Ik zat als enige blanke op een zwarte school
2. Ik heb zigeunerbloed

Stelling 2 is waar! Blond en blauwe ogen, maar wel zigeunerbloed! een klein beetje dan. 1/16 zigeuner om precies te zijn:) De biologische moeder van mijn overgrootoma was een zigeuner, dat betekent dat zij een half zigeuner is, mijn oma 1/4, mijn moeder 1/8 en ik 1/16. Stelling 1 is dus niet waar, mijn school was 3/4 blank!

Geen opmerkingen: